اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ - 24 June 2019
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران:
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در همایش سازگاری با کم آبی،گفت: صنعت و معدن تنها 2 درصد از مصرف آب کشور را دارد اما با توجه به تعدد شرکتها بایستی هر گونه همکاری را با وزارت نیرو برای مدیریت مصرف آب داشته باشیم.
2 درصد آب مصرفی کشور در بخش صنایع است به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در همایش سازگاری با کم آبی گفت: صنعت و معدن 2 درصد از مصرف آب کشور را دارد اما با توجه به تعدد شرکتها بایستی هرگونه همکاری را داشته باشیم .
صالحی نیا  در ادامه گفت: سه محور اساسی را مد نظر قرار دهیم که فرآیند تولید در بخش های بزرگ صنعتی و شاخص آب بری مورد توجه ویژه است و استفاده از روش های نوین کاهش آب است.

وی ادامه داد: بسته کاهش مصرف بهینه سازی و مدیریت مصرف آب از نظر نوع مجوز تعریف می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه محور سوم خود را در ساختار شهرک های صنعتی و با توجه به سیاست‌های کارگروه مانند استفاده سیستم بازچرخانی، اجرای شبکه فاضلاب  و استفاده از پساب ها در صنایع اعلام کردو گفت: ساخت واحدهای جدید در نزدیک ترین مناطق دریایی و استفاده از آب شیرین کنها از دیگر اقدامات ما در زمینه سازگاری با کم آبی است.

مدیرعامل سازمان شهرها و شهرکهای صنعتی ایران درادامه با اشاره به تولید و عرضه محصولات پربازده و کم مصرف با زنجیره آب، گفت: برای استفاده در بخش خانگی و به منظور کاهش مصرف آب نسبت به تولید کولرهای آبی و فلاش تانک های با مصرف آب کم، سردوشهای حمام و ماشین لباس شویی کم مصرف اقدام نموده ایم و علاوه برآن نیز در بخش کشاورزی در بحث تجهیزات آبیاری قطره ای و گلخانه ای تولیداتی را داشته ایم.



خبرنگار:پروین مرادی
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: